Begeleid je kind zelfzeker van kleuterklas tot middelbaar
Onderwijs is voor kinderen én voor ouders een enorme reis. Plots gaat je kind naar de kleuterklas en door de jaren komen er zaken als huiswerk, studierichtingen, successen, teleurstellingen en vriendschappen voorbij. En veel keuzes en onzekerheden. Hoe kies ik de juiste school? Mag ik mijn kind helpen met huiswerk? Wat is een goede studiemethode? Hoe reageer ik op een goed of slecht rapport? Wat als mijn kind zich niet goed voelt? 1.001 vragen steken de kop op.
Pedagoog Pedro De Bruyckere legt op een no-nonsense manier uit hoe je jouw kind door de hele schoolcarrière kan helpen. Daarbij wil hij vooral geruststellen en een houvast bieden. Zijn inzichten en adviezen bundelen jaren van wetenschappelijke studies, ervaringen als papa en een grote interesse in jongerencultuur. Ontdek in dit webinar hoe je leven als ouder van schoolgaande kinderen makkelijker kan zijn. Hoe je sterker in je schoenen kan staan. En vooral: hoe je soms door minder te doen meer gedaan krijgt!
Wat haal je precies uit dit webinar?
- Luister naar herkenbare topics, uitgelegd op een luchtige, ludieke manier.
- Krijg inzicht in hoe je kind leert en ontwikkelt.
- Krijg advies om je kleuter, lagere- of middelbare scholier te motiveren en helpen met leren.
- Bouw meer zelfvertrouwen op in het ondersteunen van je kind: doe minder maar beter.
Hoe werkt het praktisch?
- Duur: +/- 75 min.
- Je schrijft in voor de replay van een live sessie. Je kijkt dus naar een opname van een eerder geplande live sessie. Er is geen (live) interactie via chat mogelijk.
- Na inschrijving ontvang je meteen de link naar de opname per mail. Je kan onmiddellijk van start gaan.
- De opname blijft beschikbaar tot 26/12/2024.
Wie is Pedro De Bruyckere?
- Vermaard onderzoeker en pedagoog aan de universiteit van Utrecht.
- Leidt in Vlaanderen Leerpunt, een onafhankelijk kenniscentrum voor onderwijs.
- Zelf gevormd tot leerkracht Nederlands, geschiedenis en aardrijkskunde.
- Auteur van verschillende boeken, zoals ‘De jeugd is tegenwoordig’, ‘Juffen zijn toffer dan meesters’ en ‘Waarom moet mijn kind eigenlijk naar school?’